h0bi bg mngisi mse lapang..

nieyh ha dging bakar y tlh aq n adk aq hsilkn..HAHA..
da xd kje an..ngee..







lawak bt0i..!



  • Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah dorang ni dibina diatas pokok... 2 tingkat lagi tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah.

Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang mencari-cari.. tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya.

Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..

Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya.. bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya..

Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.. so, dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.

Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..

Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..

Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.

Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak..

Isteri: Apsal mak ketawa?..Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawin lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu....HAHA..!!!

delici0us h0t ch0colate.. ^ ^

cedap larh..HAHA.





wh0a..n0thin 2 say larh..juz want t0 say...I LIKE IT...!!!!!!!
fuh..s0 delici0us..marvel0us.. ^ ^




karya akuh.. :)


karya y tlh aq hsilkn khas wt my frenz..HAHA..npew kmbing..?
dye y nk..huahuahua :)


krya aq lagik..gbungan watak2 katun dlm k0mik UJANG / APO kowtt..haha.. :D




nothin 2 say..huahuahua..klu de pndpat or cdangan ataupn kritikn ttg pic/karya y d hsilkn..juz c0mment k..ngee~ :D


wee..karya y d hsilkn bg mngisi mse ku y sntiase kb0sanan..HAHA..
ayt xley bla..ngee~~ :)




okeh.aq nk gtaw k0wg nieyh..nieyh rahsie antare kte k..huahuahua..aq nieyh an ske sgt sgt sgt...haish..bpe kli sgt da...aq juz nk gtaw aq nieyh ske melukis 0r drawing..agpn mybe aq de mwarisi bakat my m0m k0wtt..hihi.. :)
kt atas nieyh de bberapa karya y tlh aq hsilkn y smpt d snap..sbl0m ms0k ke dlm t0ng...t0ng apakahh...???ala..t0ng y lbih d knali sbg t0ng SAMPAH..ngagagaga..ish3..spew larh y tata0 hargai karya 0wg tuh an..HAHA.. :D








s0mething 2 say.. ^ ^

nieyh lar wajah2 kb0sanan...HAHA :D



hye.. :)
assalamualaikum sume..!!k0wg pe kba arini..??chat x..? klu x chat..mkn ubt aw.. actually aq xchat ckit smlm..im having a flu..HAHA. xsmpt nk update bl0g t'sayunx nieyh smalam..ngee~ :) aq ase b0san ow duk uma..hurm.. d ssbkn pnyakit kb0sanan y mlanda driku ini..aq asyik duk mngadap lappy ku wt jngke mse y lme..s0..k0wg nk ta0 x pe y t'jd..?? cm bse r..klu da duk mngadap lappy nieyh..of c0urse r kne mara an..ngn spew..??my m0m r..ad0i.. +_+ ..heheh..msti xwat kje punye klu da mngadap lappy aq tuh..HAHA.















having a great time wif my sibling..~

nk taw x..??ha..xnk taw..?klu cm2 npew k0 bkk bl0g aq..??ad0i..ngee..aq nk gtaw..smlm an aq kua ngan my sibling l0rh..we having a great time..aq g ngn my twin,adik aq y llaki ngn adek prmpuan aq..maklum lar da lme k0wtt xg kua t0gether gether..ngeh2....mtlamat kt0wg nk g tgk..WAYANG..!! adek aq 2 y tringin sgt nk g tgk...ceceyh..pdhal aq pn sme..HAHA..kte0wg g tgk cte NGANGKUNG...!!! wh0a..cte dye..seram + klaka gler = k0medi seram..ngagagaga~





sin0psis NGANGKUNG..!!

Menyingkap kisah di sebalik Ngangkung, ia bermula apabila tiga sahabat Azim, Wan dan Tasnim yang menjalani kehidupan dengan latar sederhana dan mempunyai masalah tersendiri mula mencari punca pendapatan sampingan demi meningkatkan taraf hidup keluarga masing-masing.

Azim seorang bapa yang penyayang mula terjebak dengan aktiviti yang dilakukan oleh Tasnim dan Wan demi memastikan kesempurnaan hidup isteri dan anaknya.

Di antara mereka bertiga, Tasnim dilihat berjaya mengubah cara hidupnya hasil daripada kemenangan nombor ekor.

Wan pula sanggup meminjam wang daripada ah-long semata-mata untuk membeli nombor ekor.

Bermula dengan niat sekadar ingin melihat aktiviti ngangkung oleh rakan-rakannya, Azim akhirnya tewas dengan hasutan Wan dan Tasnim.









khidupan ku d ipg...ngagagaga~

mse we allz at library aka gedung ilmu..ney lar tmpt kt0wg crik sumber rjukan tuk settle an assgnmnt o prsentati0n kt0wg y b'timbun..smpi aq pn ley ttimbus..huahuahua..ayat HIPERB0LA t0wl larh an.. :D


kngkwn ku d ipg..time gerk0 h0ki l0rh..smpt ag p0sing ue..
sbl0m stat gerk0 larh..aggaggaga^ ^


kngkwn skelas..luv u all..ney time kt0wg wt rehearsel tuk prsembahn larh..prsmbahn pe..???
aq pn da lpe..ngee..bse lar..xmsuk pkse an..~
HAHA.

mse kt dik aka dewan indera kayangn t'sayunx.. :))

mse kmpus ku naek ayaq ri2..ngee~

aq wif lya..clas$mate aq..

on d way nk p klas..ngeh2~~


" kisah si penjual tempe.."

tempe jgkk..tp y da d g0reng.. ^^


4 th0se wh0 d0esnt kn0w it..its tempe ya..!!

Di kawasan pedalaman tanah Jawa, terdapat seorang wanita bernama Jumilah.

Jumilah adalah seorang ahli perniagaan yang menjalankan perniagaan tempe.

Setiap hari Jumilah akan membuat tempe dan menjual tempe yang menjadi di pasar.

Pada suatu hari, seperti biasa Jumilah bersiap-siap untuk ke pasar, tetapi alangkah terkejutnya Jumilah apabila mendapati tempe yang dibuat dari kacang soya terpilih itu masih belum menjadi lagi dan tidak boleh dijual lagi.

Jumilah kebingungan, tidak keruan apa yang patut dilakukan.

Maka Jumilah menadah tangan memohon pada Tuhan agar tempenya itu menjadi kerana tiada yang mustahil bagi Tuhan untuk menjadikan sesuatu itu.

Setelah selesai berdoa, Jumilah menekan-nekan tempe-tempenya di dalam bungkusan kalau-kalau sudah menjadi.

Ternyata tempenya masih lagi belum menjadi.

Hari semakin cerah, maka sudah tentunya orang ramai sudah mulai mengunjungi pasar.

Jumilah masih lagi tidak berputus harap pada Tuhan malah dia membawa tempe-tempenya ke pasar dengan harapan akan berlaku keajaiban kepada tempe-tempe tersebut.

Jumilah tidak putus-putus berdoa agar tempe-tempenya menjadi apabila sampai di pasar nanti.

Sampai sahaja dipasar, Jumilah melihat tempe-tempe yang dijual oleh rakan-rakan penjual tempe yang lain hampir habis.

Jumilah tanpa lengah-lengah lagi berkemas-kemas membuka gerai dan dengan perasaan berdebar-debar memeriksa tempe-tempenya samada sudah menjadi atau tidak.

Ternyata seperti tidak percaya apabila melihat tempe-tempenya masih lagi belum menjadi.

Jumilah terduduk kesedihan dan memanjatkan doa pada Tuhan, "Ya Tuhanku, berilah jalan penyelesaian terbaik terhadap tempe-tempeku yang belum menjadi ini..."

Tiba-tiba terdengar seorang wanita memberi salam, "Assalamuailaikum... awak ada jual tempe yang belum menjadi tak?".

Terkejut besar Jumilah bercampur kehairanan apabila wanita tersebut ingin membeli tempe yang belum menjadi.

"Waalaikumussalam... errmmm... ada, sekejap ya," jawab Jumilah sambil mengeluarkan tempe-tempenya daripada bakul.

Jumilah berdoa di dalam hati, "Ya Tuhanku, jika Engkau telah menjadikan tempe-tempeku ini menjadi maka kembalikan tempe-tempeku seperti sediakala supaya aku boleh menjualnya kepada wanita tersebut".

Jumilah seperti tidak percaya apabila melihat tempe-tempenya masih belum menjadi.

Alangkah gembiranya hati seakan-akan seluruh alam turut merasai betapa syukurnya Jumilah dan lalu bertanya kepada wanita tersebut, "Kenapa awak mahu beli tempe yang belum menjadi ini?".

Wanita tersebut menjawab, "Saya mahu hantar tempe ini kepada anak saya yang berada di England, jadi apabila tempe-tempe ini sampai di sana, barulah cukup-cukup menjadi... baru ada umphhhh!!!"

Tamat.

Sahabat-sabahatku sekalian... belum tentu apa yang kita suka itu terbaik untuk kita dan belum tentu apa yang kita benci itu adalah terburuk untuk kita padahal sesungguhnya Allah s.w.t itulah yang Maha Mengetahui.

Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah s.w.t maka dijadikan baginya jalan keluar dan diberikan rezeki dari jalan yang tidak disangka-sangka. Tiada yang mustahil bagi Allah s.w.t...

hak milik cik iera